Szukaj
  • Kuc Halszka

Marketingowe podsumowanie roku 2019

Rok 2019 był zaskakującym rokiem zmian i odważnych decyzji - również dla nas. Jest to rok szczególny przede wszystkim ze względu na powstanie Agencji Kuce z marketingu ale i wielu ważnych wydarzeń dla Polaków, nie tylko pod względem marketingowym. Zaczynając od wyborów parlamentarnych, a kończąc na Nagrodzie Nobla dla Olgi Tokarczuk.


Grudzień to nie tylko czas świątecznego szaleństwa ale i podsumowania swoich osiągnięć i porażek. My również pokusiłyśmy się o marketingowe podsumowanie roku 2019.



Bez wątpienia pierwszą nagrodę za kreatywność roku 2019 powinna otrzymać kampania OLX. Filmy z serii "A co gdyby?" serwisu ogłoszeniowego zajęły pierwsze pięć miejsc w czerwcowym rankingu YouTube Ads Leaderboard, warto dodać, że to pierwszy taki przypadek w historii polskiej edycji zestawienia. Trzeba przyznać, że kampania naprawdę porusza i daje do myślenia. Do grona najciekawszych kampanii możemy zaliczyć wszystkie kampanie z wykorzystaniem najnowszych możliwości YouTube'a. Potencjał takiej reklamy w pełni pokazała firma Grammarly, która nie tylko zadbała o samą kreację ale i zachęciła użytkowników do działania poprzez button, który przekierowuje do sklepu z aplikacją.




W roku 2019 Netflix deklasuje inne płatne platformy i udowadnia, że era reklamy offline nie minęła, dzięki swoim akcjom outdoorowym totalnie wychodzącym poza ramy dzisiejszej kreatywności. Ważnym wydarzeniem w marketingowym świecie była tegoroczna konferencja Google Marketing Live organizowana przez Google dla właścicieli największych agencji marketingowych na świecie. Tegoroczny event przeszedł najśmielsze oczekiwania użytkowników, nie tylko pod względem organizacyjnym. Ogromnym zaskoczeniem były nowości przedstawione przez Google, takie jak zmiany w Google Ads i nowe możliwości reklamowe na YouTubie.




Podsumowując rok 2019 nie możemy zapomnieć o ogromnym sukcesie w zakresie kooperacji Aliexpress i InPost. Udało się podpisać umowę dotyczą współpracy w Polsce i już niedługo będzie można odbierać przesyłki z AliExpress za pośrednictwem paczkomatów. Zapowiada się interesujący rok dla możliwości e-handlu. Nasze Allegro również zaskoczyło w tym roku. Po pierwsze wejściem Carrefoura na platformę oraz możliwość zakupu z dostawą Allegro Smart. Sama usługa Allegro Smart w tym roku została wzbogacona o dostawy kurierem przy zakupach za 100 zł. Allegro w swoich raportach podkreśla, iż klienci kupujący pakiet wydają w serwisie nawet czterokrotnie więcej.

Zaskoczeniem końca roku 2019 bez wątpienia jest odejście Moniki Kapłan, dyrektora globalnego marketingu marki odzieżowej Reserved w LPP. LPP poinformowało, iż nie zatrudnia następcy, bo dział marketingu został przekształcony w dział komunikacji wizualnej.




Podsumowując rok 2020 będzie rokiem multikanałowym. Marki będą więc musiały docierać do potencjalnych klientów wykorzystując różne kanały, zarówno offline, jak i online. Algorytm BERT znacząco zmienił funkcjonowanie wyszukiwarki Google. Mechanizm staje się coraz mądrzejszy i nie wystarczą już pojedyncze frazy, kluczowy w pozycjonowaniu staje się szerszy kontekst zapytań użytkowników. Początek roku to dobry moment aby zastanowić się nad swoim SEO, zadbać o wartościowe treści i długie ogony. Nasza agencja chętnie pomoże Tobie wejść galopem w 2020 rok.


#podsumowanieroku #seo #kampanieroku #zmianywgoogle #kucezmarketingu

122 wyświetlenia0 komentarz

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie