Szukaj
  • Kuc Klaudia

Social Media – Czy warto być wszędzie?

Nie ma uniwersalnego portalu, który gotowy jest spełnić wszystkie nasze oczekiwania. Każdemu z nas, każdemu brandowi, firmie czy zwykłemu Kowalskiemu zależy na czymś innym. Każda branża charakteryzuje się czymś innym i w jednej dany portal czy narzędzia będą spisywać się świetnie, a w drugiej te same narzędzia nie będą wnosiły niczego nowego. Nasze oczekiwania są zróżnicowane. Dlatego warto na początku działalności w świecie social media sprecyzować, na czym nam zależy i zastanowić się gdzie tego szukać.

Weźmy na początek Instagram – Szukamy tutaj przede wszystkim ubrań, kosmetyków, wakacyjnych inspiracji i ploteczek z życia innych ludzi. Portal ten świetnie więc sprawdzi się dla branży beauty, fashion, biur podróży i portali plotkarskich. Królują na nim influencerzy i to oni mają największy wpływ na odbiorców tej platformy. Warto zastanowić się nad tym kreując kampanie reklamowe – czy zdjęcie produktów wywoła u odbiorcy ten sam efekt co relacja influencera z recenzją? - chcesz poznać odpowiedź – napisz do nas :)



Facebook – chociaż daje możliwości na wielu obszarach, króluje na płaszczyźnie zawierania znajomości. Mimo, że jako platforma reklamowa osiąga bardzo dobre noty, to jednak rozwija się właśnie w kierunku poznawania ludzi – czy wiesz, że wkrótce pojawi się Facebook Dating? - szukasz miłości? Facebook i tutaj chce wziąć sprawy w swoje "ręce". Każda marka na Facebooku odnajdzie dla siebie miejsce. Ważne, żeby mieć dobry pomysł na prowadzenie swojego fanpage'u. Wartościowe treści potrafią zaangażować liczną publiczność. Dedykowane grupy branżowe i fora tematyczne prowadzone na nich, często zmieniają się w loże ekspertów, którzy utożsamiają się z daną firmą i potrafią robić wartościową reklamę poprzez tzw. marketing szeptany.

TikTok – już nie taka nowość w social mediach, a nadal dla wielu nieznany mimo wielkiej potęgi, jaką w sobie kryje. Świetny zwłaszcza do trendów modowych i recenzji kosmetyków. Kreatywność jest tu kluczem. "TikTok to globalna społeczność wideo. Ułatwiamy oglądanie niesamowitych, krótkich filmików. Możesz też tworzyć własne filmy, nagrywając te zabawne i niezapomniane chwile, aby podzielić się nimi ze światem. Urozmaicaj swoje filmy dzięki naszym filtrom efektów specjalnych, zabawnym naklejkom i wielu innym funkcjom. Życie biegnie szybko, więc niech każda sekunda się liczy." - czytamy w opisie aplikacji w Google Play. Jeśli jej nie znasz, proponuję poszerzyć horyzonty :)



YouTube - znajdziemy tam właściwie wszystko – śmieszne filmiki amatorskie, ulubione piosenki, pełnometrażowe filmy, urywki zawodów sportowych, poradniki i wiele innych rzeczy. Jest tam też miejsce dla Ciebie, bo YouTube to w sporym uproszczeniu internetowa telewizja, na którą film może dodać każdy. Zastanawiasz się po co? Główny argument to ponad miliard użytkowników, którzy codziennie oglądają setki milionów godzin filmów i generują miliardy wyświetleń. Możliwości, które daje promocja na YouTube: publikowanie własnych materiałów filmowych, wykupywanie reklam na pojawiających się boxach lub innych filmikach, korzystanie z usług vlogerów, czyli osób, które mają swoje kanały i cieszą się dużą popularnością.

Twitter – większości kojarzony z fake newsami i politycznymi docinkami. Bardzo specjalistyczny portal. Mikroblogowanie czyli, jak wyrazić w 280 znakach swoją myśl. Stale się rozwija, lecz nadal pozostaje w cieniu gigantów takich jak np. Facebook. Na Twitterze nie brakuje jednak sportowców, artystów, muzyków, piosenkarzy. Pod dostatkiem jest specjalistów: prawników, lekarzy, nauczycieli i profesorów – zaliczasz się do nich ?– załóż konto na Twitter!



LinkedIn – ostatni na mojej liście, jednak w ścisłej czołówce. Osobiście bardzo lubię i szanuję. Portal specjalizujący się w budowaniu sieci kontaktów biznesowo – zawodowych. Kompendium wiedzy branżowej i prosto od ekspertów w danej dziedzinie. Bardzo ułatwia kontakt zarówno z obecnymi, jak i potencjalnymi klientami. Świetne narzędzie do weryfikacji wiarygodności firmy, marki a nawet osoby. Pomaga w znalezieniu pracownika idealnego. Podwórko dla freelancerów. W czym pomoże Tobie? - w budowaniu swojej profesjonalnej marki, znajdowaniu właściwych ludzi, angażowaniu się w dyskusje i budowaniu relacji.

Każdy z tych portali rządzi się swoimi prawami, rozwijają się w szybkim tempie, nakładą różne wytyczne i ograniczenia. Staramy się nadążać za nowinkami na każdym z nich, dlatego służymy pomocą i wiedzą!

84 wyświetlenia0 komentarz

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie